Tilda på Elgiganten vände läget

För någon vecka sedan la jag upp ett argt inlägg om hur Elgiganten inte levererat vad vi betalat för. Tämligen omgående hörde Tilda som jobbar på Elgiganten av sig. Hon var mycket trevlig och förstående och höll helt med oss i vår kritik och erkände att de gjort fel. Hon fixade snabbt och lätt till allt det som kundtjänst tidigare sagt var omöjligt och redan dagen efter var problemet löst.

I och med Tildas proffsiga bemötande tog jag bort inlägget så fort problemet hade löst sig. Jag kunde visserligen bara gjort en uppdatering där jag skrev att vi fått hjälp och en ursäkt, men jag tyckte det var bättre att ta bort allt det arga helt istället, helt enkelt eftersom jag inte längre var arg tack vare Tilda.

Medarbetare som Tilda är guld värda för företag. Anställda som ser, hör och förstår kunderna och kan ta egna initiativ till att lösa problem som uppstått borde uppmärksammas och hyllas av arbetsgivare. Därför väljer jag nu att skriva detta inlägg för att lyfta fram Tilda och hennes förmåga att vända oss från mycket missnöjda till nöjda kunder igen.

Tack Tilda på Elgiganten.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.