Skäms på er Chilli

Vi beställde en del grejer från Chilli när vi bestämde oss för att flytta hem. Hela två månader i förväg meddelade vi att vi skulle vilja ha leveransen den 1:a december och till vilken adress. Tror ni att det har fungerat? Nepp. Inte bara hade de inte ens börjat packa ihop ordern det datum vi skulle haft den, de har dessutom varit totalt inkapabla till att 1: skicka allt i samma sändning 2: meddela DHL som skall köra ut grejerna rätt adress. Vi har mailat och ringt otaliga gånger och de rycker på axlarna och tycker inte att det är deras problem och är helt ovilliga att på något sätt hjälpa oss, än mindre kompensera oss. Istället fortsätter de att skicka sakerna i olika sändningar, alla till fel adress, varpå vi får ringa igen och be dem ändra till rätt adress, eftersom ändringen måste komma från Chilli och inte från oss till DHL. Sedan får vi sitta hemma och vänta på DHL, upprepade gånger istället för en enda som vore det naturliga.

Vi är så sjukt missnöjda och rent ut sagt förbannade på den usla servicen och bemötandet av Chilli. Nu har vi fått höra att detta är ett väldigt vanligt sätt av Chilli att hantera sina kunder på, vilket såklart gör oss ännu argare. I och med detta vill vi varna andra från att göra beställningar av dem.

Skäms på er Chilli för ert rent ut sagt pissiga sätt att bemöta era kunder på!

1 reaktion på ”Skäms på er Chilli

  1. Hej. Såg ditt inlägg, synd jag inte såg det tidigare. Har nyligen också handlat med chilli.
    En kampanj på deras hemsida om bord med stolar. Fick fel bord, stod ett med iläggsskiva men fick ett utan plus att det bar skadat vid leverans. Nu efter varit i kontakt med dom otaliga gånger säger dom att jag kan få det bord som stod i kampanjen om jag betalar ytterligare ca 3000kr.
    Om jag bara sett detta tidigare 🙁

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.